Zmień pracę na lepszą

wtorek, 13 lipca 2010

REJESTR OFERT PRACY

Osoby, które aktywnie poszukują pracy często mogą pogubić się w gąszczu ogłoszeń oraz wysyłanych ofert. W takim przypadku warto prowadzić jakiś prosty rejestr aktywności. Zapisywanie ciekawych ogłoszeń, pracodawców i informacji o wysłanych ofertach jest bardzo pomocne w dłuższym okresie czasu.

Poniżej załączam przykładowy plik Excela:


1) Pierwsze dwie kolumny są jasne. Wpisujemy nazwę stanowiska i pracodawcy, którymi jesteśmy zainteresowani.

2) Link – warto wkleić link do strony z ogłoszeniem o pracę

3) Data CV – data wysłania aplikacji

4) Data rozmowy – data odbytej rozmowy kwalifikacyjnej. Niestety często może pojawić się w tej rubryce „BRAK”

5) Dodatkowe informacje – np. wrażenia z rozmowy kwalifikacyjnej lub informacje o pracodawcy, stanowisku

6) Ciekawe – tutaj można dodać ofertę lub możliwość pracy, która jest interesująca lecz, z której w chwili obecnej ni skorzystamy

Monitorując rynek pracy pod kątem „bieżących potrzeb” możemy zbudować bazę możliwości pracy do wykorzystania w dłuższej perspektywie czasu. Jest to też sposób na stworzenie okazji pozwalających na realizację swoich celów zawodowych.

Np. mając w perspektywie pięciu lat zamiar spróbowania swoich sił na stanowisku trenera, coacha, etc…, już teraz powinniśmy budować bazę firm, z którymi potencjalnie przyjdzie nam współpracować w przyszłości.

I jeszcze jedno. Powyższy załącznik to tylko przykładowy rejestr ofert pracy. Każdy powinien go modyfikować według własnego uznania i potrzeb. Najważniejsze jest to aby taki rejestr utworzyć i aktualizować. Naprawdę warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz